Zamieszczone przez LUKI
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
endryu,
5W30kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez soszek1980Jest coś takiego w tych silnikach, że jak jest temperatura miedzy 17 a 33 stopnie sterownik silnika decyduje o dogrzaniu katalizatora. Wtedy następuje od razu zalanie silnika paliwem wzrost jego zużycia, na maxi-docie dochodzi nawet do 5,5 litra i obroty do 1300. Jest to norma,Zamieszczone przez LUKIteż już o tym słyszałem...
to pismo ma nawet swój numer TPI...
na moje ucho warkot ciągle jest ten sam tylko trwa dłużej i na szczęście nie ma metalicznych odgłosów (albo niestety ja już się przyzwyczaiłem i NIC nie słyszę podejrzanego) :idea: ops:
Zamieszczone przez MarcinoooPo drugie, jego zdaniem nie ma co panikować z tymi silnikami. Jak powiedział, tych silników sprzedaje się mnóstwo, a zgłoszeń o ewentualnych problemach jest stosunkowo mało.
Zamieszczone przez MarcinoooPS. Ja miałem profilaktycznie wymieniony nastawnik prawie rok temu i ODPUKAĆ mam spokój
i jeszcze mam takie małe pytanie: czy jak jeździcie to też macie takie wrażenie, że silnik bardziej "mruczy" podczas przyspieszania ??? bo może już jestem przewrażliwiony, ale kiedyś wydaje mi się, że robił to trochę ciszej ...
a zresztą... pier*** to i jeżdżę :szeroki_usmiech :lol:
najlpiej przed odpaleniem auta włączyć sobie radyjko - wtedy nic nie słychać niepokojącego :wink:SPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wojtas_Poznańa orientujecie się ile czasu "oficjalnie" mają trwać te podwyższone obroty na starcie i towarzyszące im terkotanie ? bo próbuję rozgryźć swój silnik i nijak nie umiem :P kiedyś pierdział 2-3 sekundy... teraz żeby było mniej niż 30sek to zapomnij pan :evil:
w tym TPI widziałem, że max 45sekundkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
trochę odgrzejemy naszego kotleta
w sierpniu miałem zmieniany nastawnik 03C 109 088 E
teraz będzie zmieniany łańcuch i napinacz...
oczywiście mam numery części które są potrzebne do tej "operacji"
- łańcuch: 03C 109 158 A
- napinacz: 03C 109 507 AH
- prowadnica: 03C 109 509 P
- prowadnica: 03C 109 469 K
- uszczelka: 03C 109 287 G
- uszczelniacz wału: 038 103 085 E
- o-ring: N 903 445 02 (x2sztuki)
O2FL 1.4TSI CAXA
06.08.2010
38k km
gwarancja do 12.11.2012
BTW
zrobiłem domofonem kilka zdjęć tych części (nastawnik, napinacz, łańcuch, prowadnice), także jak będę mieć chwilę wrzucę w temat...kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
rolka, przecież to nie CAXA także po co OT :?:kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Koledzy...a słyszał ktoś z Was ,ze rozrząd w takim takim CAXA rozpadł się komuś doprowadzając do awarii silnika ?
Pytam bo już mam dość nasłuchiwania i zamartwiania się...miałem wymieniany nastawnik pod koniec kwietnia i powiem szczerze ,ze jakoś nie odczuwam,żeby było lepiej niż przed wymianą.
Dziś odpalił po dieslowsku przez 3-4 sekudny...
Mam jeszcze trochę inny problem ponieważ na zimnym silniku po nocnym postoju przy przyśpieszaniu w zakresie 1500-2500obr. słychać dość wyraźne klekotanie(metaliczny stuk).
Miałem kiedyś Fiata z silnikiem 1,2 80KM 16V i tam pięknie na zimnym klepał zawór...dźwięk w Octavi na zimnym silniku porównałbym właśnie do tego...jak jest rozgrzana pracuje cicho i kulturalnie.
Po prostu ręce już mi opadają...nie wiem czy jechać do ASO i wykłócać się czy olać sprawę i czekać na katastrofę
Na ASO mam też uczulenie bo przy wymianie nastawnika pięknie obili mi i wgnietli rant błotnika na styku z maską i oczywiście nie raczyli o tym poinformować.
Sam pracuję w serwisie Forda ale takie historie to dla mnie inny wymiar po prostu
Komentarz
-
-
kocudrak - nie odpuszczaj, tylko jedź i dalej żądaj właściwej naprawy (nagraj komórką odgłos przy porannym odpalaniu). Odpuścisz, a potem - gdy będziesz musiał dodatkowo bulić za usuwanie nieusuniętej dotąd usterki - będziesz sam się na siebie wqr..ał, że pokpiłeś sprawę.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
sam już nie wiem co robić..jak tam jadę to normalnie mam stan przedzawałowy...może i spróbuję coś powalczyć..ciekawe co będzie..samochód 4,5 miesiąca po gwarancji...wrrrr
Tylko,ze jak znam życie to jak pojadę to silnik na pewno odpali bez terkotu...
Teraz jedyne wyjście to nagrywać każde odpalenie i czekać aż zaklekocze...fajnie jeździ ten silnika ale ja pie... co za szit z tym rozrządem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jaroslav92525Może najprościej byłoby rano (zaraz po otwarciu)pojechać do ASO i poprosić o odpalenie "zimnego" demonstracyjnego 1.4 TSI... wtedy można by porównać... jak będzie zupełnie inaczej - niech robią !saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaa jak będzie tak samo to nie :?: :szeroki_usmiechPozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jaroslav92525ale pisząc poważnie ja bym spróbowałsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkoda...bo to ich psim obowiązkiem jest to wszystko naprawiać, a nie naszym udowadniać na jakies chore sposoby, że jest zepsute :?Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jaroslav92525Zamieszczone przez szkoda...bo to ich psim obowiązkiem jest to wszystko naprawiać, a nie naszym udowadniać na jakies chore sposoby, że jest zepsute :?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
normalnie Panowie ręce opadają....żeby trzeba się wykłócać o naprawę czegoś co jest do naprawy już przy poprzedniej wymianie nastawnika usłyszałem ,ze " w zasadzie to to jakoś bardzo tego nie słychać więc nie ma sensu wymieniać...." choć jak patrzę na to dziś to faktycznie wymiana nie pomogła nic a mam wrażenie ,że pogorszyła sytuację bo po niej rozrząd pracuje jak by głośniej niż przed na zimnym silniku...
..z drugiej strony wolę nie wiedzieć jaki "fachowiec" wymieniał ten nastawnik...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kocudrakprzy poprzedniej wymianie nastawnika usłyszałem ,ze " w zasadzie to to jakoś bardzo tego nie słychać więc nie ma sensu wymieniać...." choć jak patrzę na to dziś to faktycznie wymiana nie pomogła nic a mam wrażenie ,że pogorszyła sytuację bo po niej rozrząd pracuje jak by głośniej niż przed na zimnym silniku...SPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wojtas_Poznańa widzisz trzeba było posłuchać fachowca jak dobrze radził i nic nie wymieniać ops:
choć jak jest gorzej to znaczy że albo nie wymienili a powiedzieli,ze wymienili albo...wymienili lepsze na gorsze bo lepiej to nie jest...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydMoże rzeczywiście taki urok tego silnika ???
Fakt...nie znalazłem również nigdzie wpisu ,że silnik 1,4 TSI padł od rozrządu...
Do terkotu od czasu do czasu można się przyzwyczaić byle psychika była spokojna...bo uruchamianie silnika z wizją remontu głowicy (silnika) w tle do przyjemnych nie należy...
Swoją drogą po ostatnich rozmowach z ASO.. jak mam nadzieję dość szczerych i trafnych...główny problem leży po stronie łańcucha rozrządu wiec jeśli on nie jest zmodyfikowany to wymiana nastawnika to tylko połowiczny sukces do czasu rozciągnięcia się łańcucha...po czym problem powraca
...a jaki jest sens wymiany łańcucha jeśli za kolejne 20-30tys znowu się rozciągnie...oczywiście o ile nie poddano go modyfikacji...to tylko dodatkowe koszty
Ogólnie samochód jest fajny..ale rozrząd chujowy i nie będę tego kropkował bo to najprawdziwsza prawda :cry:
Komentarz
-
-
dlatego ja nie bawię się w swoim TSI tylko w wymianę nastawnika 03C 109 088 E
i dziś mam wymieniany łańcuch 03C 109 158 A oraz napinacz 03C 109 507 AH
O2FL 1.4TSI CAXA
06.08.2010
38k km
gwarancja do 12.11.2012kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKIdlatego ja nie bawię się w swoim TSI tylko w wymianę nastawnika 03C 109 088 E
i dziś mam wymieniany łańcuch 03C 109 158 A oraz napinacz 03C 109 507 AH
O2FL 1.4TSI CAXA
06.08.2010
38k km
gwarancja do 12.11.2012
Sam widziałem taką sytuację jak koleś w ASO miał sprzeczkę na temat rozrządu... Finał był taki że stanął przed nim kierownik i w oczy powiedział NIE na pytanie czy wymienią łańcuch...
Komentarz
-
Komentarz