Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • endryu
    RS
    • 2006
    • 3773
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Zamieszczone przez LUKI
    wiem o tym i stosuję się do tego od nowości
    5W40 także :?: :!:
    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
    =================================================

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      endryu,


      5W30
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • soszek1980
        Classic
        • 2010
        • 14

        Nastwanika nie miałem wymienianego. bo jak pojechałem z objawami to mi turbo wymienieli bo było wadliwe. A samochód mam od lutego po gwarancji.

        Też jestem za olejem 5W40.

        Komentarz

        • Wojtas_Poznań
          RS
          • 2010
          • 2822

          Zamieszczone przez soszek1980
          Jest coś takiego w tych silnikach, że jak jest temperatura miedzy 17 a 33 stopnie sterownik silnika decyduje o dogrzaniu katalizatora. Wtedy następuje od razu zalanie silnika paliwem wzrost jego zużycia, na maxi-docie dochodzi nawet do 5,5 litra i obroty do 1300. Jest to norma,
          Zamieszczone przez LUKI
          też już o tym słyszałem...

          to pismo ma nawet swój numer TPI...
          a orientujecie się ile czasu "oficjalnie" mają trwać te podwyższone obroty na starcie i towarzyszące im terkotanie ? bo próbuję rozgryźć swój silnik i nijak nie umiem :P kiedyś pierdział 2-3 sekundy... teraz żeby było mniej niż 30sek to zapomnij pan :evil:
          na moje ucho warkot ciągle jest ten sam tylko trwa dłużej i na szczęście nie ma metalicznych odgłosów (albo niestety ja już się przyzwyczaiłem i NIC nie słyszę podejrzanego) :idea: ops:

          Zamieszczone przez Marcinooo
          Po drugie, jego zdaniem nie ma co panikować z tymi silnikami. Jak powiedział, tych silników sprzedaje się mnóstwo, a zgłoszeń o ewentualnych problemach jest stosunkowo mało.
          tu nie chodzi o panikę, tylko że każdy lubi wiedzieć "na czym stoi" zresztą jak się komuś rozleci silnik to wtedy małe pocieszenie, że sprzedano ich milion ale akurat ten jeden się zepsuł :diabelski_usmiech

          Zamieszczone przez Marcinooo
          PS. Ja miałem profilaktycznie wymieniony nastawnik prawie rok temu i ODPUKAĆ mam spokój
          a mógłbyś wrzucić krótki filmik jak obecnie odpala Twoje autko :?: najlepiej w takich warunkach, w jakich u innych występuje terkotanie ..

          i jeszcze mam takie małe pytanie: czy jak jeździcie to też macie takie wrażenie, że silnik bardziej "mruczy" podczas przyspieszania ??? bo może już jestem przewrażliwiony, ale kiedyś wydaje mi się, że robił to trochę ciszej ...

          a zresztą... pier*** to i jeżdżę :szeroki_usmiech :lol:
          najlpiej przed odpaleniem auta włączyć sobie radyjko - wtedy nic nie słychać niepokojącego :wink:
          SPOT Poznań:
          .....
          ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


          Error 503 Wojtas Unavailable :P

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
            a orientujecie się ile czasu "oficjalnie" mają trwać te podwyższone obroty na starcie i towarzyszące im terkotanie ? bo próbuję rozgryźć swój silnik i nijak nie umiem :P kiedyś pierdział 2-3 sekundy... teraz żeby było mniej niż 30sek to zapomnij pan :evil:

            w tym TPI widziałem, że max 45sekund
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • Marcinooo
              Rider
              • 2009
              • 332

              Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
              a mógłbyś wrzucić krótki filmik jak obecnie odpala Twoje autko :?: najlepiej w takich warunkach, w jakich u innych występuje terkotanie ..
              To mija się z celem. Sprzęt cyfrowy zmienia natężenie, głośność tego "hałasu" itp.

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                trochę odgrzejemy naszego kotleta


                w sierpniu miałem zmieniany nastawnik 03C 109 088 E

                teraz będzie zmieniany łańcuch i napinacz...

                oczywiście mam numery części które są potrzebne do tej "operacji"

                - łańcuch: 03C 109 158 A
                - napinacz: 03C 109 507 AH
                - prowadnica: 03C 109 509 P
                - prowadnica: 03C 109 469 K
                - uszczelka: 03C 109 287 G
                - uszczelniacz wału: 038 103 085 E
                - o-ring: N 903 445 02 (x2sztuki)


                O2FL 1.4TSI CAXA
                06.08.2010
                38k km

                gwarancja do 12.11.2012


                BTW
                zrobiłem domofonem kilka zdjęć tych części (nastawnik, napinacz, łańcuch, prowadnice), także jak będę mieć chwilę wrzucę w temat...
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • rolka
                  Drive
                  • 2012
                  • 72

                  Taka ciekawostka http://superauto24.se.pl/auto/silnik...my_263422.html

                  Komentarz

                  • LUKI
                    RS
                    • 2005
                    • 5776

                    rolka, przecież to nie CAXA także po co OT :?:
                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                    Komentarz

                    • kocudrak
                      Classic
                      • 2010
                      • 8

                      Koledzy...a słyszał ktoś z Was ,ze rozrząd w takim takim CAXA rozpadł się komuś doprowadzając do awarii silnika ?

                      Pytam bo już mam dość nasłuchiwania i zamartwiania się...miałem wymieniany nastawnik pod koniec kwietnia i powiem szczerze ,ze jakoś nie odczuwam,żeby było lepiej niż przed wymianą.
                      Dziś odpalił po dieslowsku przez 3-4 sekudny...

                      Mam jeszcze trochę inny problem ponieważ na zimnym silniku po nocnym postoju przy przyśpieszaniu w zakresie 1500-2500obr. słychać dość wyraźne klekotanie(metaliczny stuk).
                      Miałem kiedyś Fiata z silnikiem 1,2 80KM 16V i tam pięknie na zimnym klepał zawór...dźwięk w Octavi na zimnym silniku porównałbym właśnie do tego...jak jest rozgrzana pracuje cicho i kulturalnie.

                      Po prostu ręce już mi opadają...nie wiem czy jechać do ASO i wykłócać się czy olać sprawę i czekać na katastrofę
                      Na ASO mam też uczulenie bo przy wymianie nastawnika pięknie obili mi i wgnietli rant błotnika na styku z maską i oczywiście nie raczyli o tym poinformować.

                      Sam pracuję w serwisie Forda ale takie historie to dla mnie inny wymiar po prostu

                      Komentarz

                      • Eidos71
                        RS
                        • 2011
                        • 2050
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        kocudrak - nie odpuszczaj, tylko jedź i dalej żądaj właściwej naprawy (nagraj komórką odgłos przy porannym odpalaniu). Odpuścisz, a potem - gdy będziesz musiał dodatkowo bulić za usuwanie nieusuniętej dotąd usterki - będziesz sam się na siebie wqr..ał, że pokpiłeś sprawę.
                        Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                        MOJA FURKA

                        Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                        Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                        Komentarz

                        • kocudrak
                          Classic
                          • 2010
                          • 8

                          sam już nie wiem co robić..jak tam jadę to normalnie mam stan przedzawałowy...może i spróbuję coś powalczyć..ciekawe co będzie..samochód 4,5 miesiąca po gwarancji...wrrrr
                          Tylko,ze jak znam życie to jak pojadę to silnik na pewno odpali bez terkotu...
                          Teraz jedyne wyjście to nagrywać każde odpalenie i czekać aż zaklekocze...fajnie jeździ ten silnika ale ja pie... co za szit z tym rozrządem

                          Komentarz

                          • Jaroslav92525
                            Rider
                            • 2009
                            • 358
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Może najprościej byłoby rano (zaraz po otwarciu)pojechać do ASO i poprosić o odpalenie "zimnego" demonstracyjnego 1.4 TSI... wtedy można by porównać... jak będzie zupełnie inaczej - niech robią !
                            Pozdrawiam,
                            Jaroslav92525

                            -----------------------
                            VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              Zamieszczone przez Jaroslav92525
                              Może najprościej byłoby rano (zaraz po otwarciu)pojechać do ASO i poprosić o odpalenie "zimnego" demonstracyjnego 1.4 TSI... wtedy można by porównać... jak będzie zupełnie inaczej - niech robią !
                              a jak będzie tak samo to nie :?: :szeroki_usmiech
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Jaroslav92525
                                Rider
                                • 2009
                                • 358
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez szkoda
                                a jak będzie tak samo to nie :?: :szeroki_usmiech
                                No fakt - mogą mieć taki egzemplarz TSI specjalnie przygotowany na takich klientów :lol: ale pisząc poważnie ja bym spróbował.
                                Pozdrawiam,
                                Jaroslav92525

                                -----------------------
                                VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  Zamieszczone przez Jaroslav92525
                                  ale pisząc poważnie ja bym spróbował
                                  to właśnie nie jest poważne, bo to ich psim obowiązkiem jest to wszystko naprawiać, a nie naszym udowadniać na jakies chore sposoby, że jest zepsute :?
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • Jaroslav92525
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 358
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    ...bo to ich psim obowiązkiem jest to wszystko naprawiać, a nie naszym udowadniać na jakies chore sposoby, że jest zepsute :?
                                    Tylko że Ty piszesz raczej o teorii... a życie wygląda często "nieco" inaczej...
                                    Pozdrawiam,
                                    Jaroslav92525

                                    -----------------------
                                    VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      Zamieszczone przez Jaroslav92525
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      ...bo to ich psim obowiązkiem jest to wszystko naprawiać, a nie naszym udowadniać na jakies chore sposoby, że jest zepsute :?
                                      Tylko że Ty piszesz raczej o teorii... a życie wygląda często "nieco" inaczej...
                                      heh, no ja to dobrze wiem i współczuję wszystkim, którzy odbijają sie i będą odbijać od ściany :?
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • kocudrak
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 8

                                        normalnie Panowie ręce opadają....żeby trzeba się wykłócać o naprawę czegoś co jest do naprawy już przy poprzedniej wymianie nastawnika usłyszałem ,ze " w zasadzie to to jakoś bardzo tego nie słychać więc nie ma sensu wymieniać...." choć jak patrzę na to dziś to faktycznie wymiana nie pomogła nic a mam wrażenie ,że pogorszyła sytuację bo po niej rozrząd pracuje jak by głośniej niż przed na zimnym silniku...
                                        ..z drugiej strony wolę nie wiedzieć jaki "fachowiec" wymieniał ten nastawnik...

                                        Komentarz

                                        • Wojtas_Poznań
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2822

                                          Zamieszczone przez kocudrak
                                          przy poprzedniej wymianie nastawnika usłyszałem ,ze " w zasadzie to to jakoś bardzo tego nie słychać więc nie ma sensu wymieniać...." choć jak patrzę na to dziś to faktycznie wymiana nie pomogła nic a mam wrażenie ,że pogorszyła sytuację bo po niej rozrząd pracuje jak by głośniej niż przed na zimnym silniku...
                                          a widzisz trzeba było posłuchać fachowca jak dobrze radził i nic nie wymieniać ops:
                                          SPOT Poznań:
                                          .....
                                          ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                          Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                          Komentarz

                                          • kocudrak
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 8

                                            Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                            a widzisz trzeba było posłuchać fachowca jak dobrze radził i nic nie wymieniać ops:
                                            no ja teraz na to patrzę to fakt...choć z tym "fachowca" to bym nie przesadzał...niestety
                                            choć jak jest gorzej to znaczy że albo nie wymienili a powiedzieli,ze wymienili albo...wymienili lepsze na gorsze bo lepiej to nie jest...

                                            Komentarz

                                            • loyd
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2342

                                              Ja się tym przestałem już przejmować.

                                              Panowie mi w ASO rozrząd sprawdzili i mówią, że jest ok (pisałem już o tym) a czasem sobie przyterkocze.

                                              Prawda jest taka, że nie ma na tym form nikogo komu się coś stało z 1.4 tsi 122 km, poza terkotaniem.

                                              Może rzeczywiście taki urok tego silnika ???

                                              Komentarz

                                              • kocudrak
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 8

                                                Zamieszczone przez loyd
                                                Może rzeczywiście taki urok tego silnika ???
                                                Może i taki urok silnika...w zasadzie jeśli pojechałby do ASO i dostał na piśmie,ze praca silnika jest właściwa przy zgłaszanym problemie to przynajmniej na jakiś czas byłby spokój psychiczny.

                                                Fakt...nie znalazłem również nigdzie wpisu ,że silnik 1,4 TSI padł od rozrządu...

                                                Do terkotu od czasu do czasu można się przyzwyczaić byle psychika była spokojna...bo uruchamianie silnika z wizją remontu głowicy (silnika) w tle do przyjemnych nie należy...

                                                Swoją drogą po ostatnich rozmowach z ASO.. jak mam nadzieję dość szczerych i trafnych...główny problem leży po stronie łańcucha rozrządu wiec jeśli on nie jest zmodyfikowany to wymiana nastawnika to tylko połowiczny sukces do czasu rozciągnięcia się łańcucha...po czym problem powraca

                                                ...a jaki jest sens wymiany łańcucha jeśli za kolejne 20-30tys znowu się rozciągnie...oczywiście o ile nie poddano go modyfikacji...to tylko dodatkowe koszty

                                                Ogólnie samochód jest fajny..ale rozrząd chujowy i nie będę tego kropkował bo to najprawdziwsza prawda :cry:

                                                Komentarz

                                                • LUKI
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5776

                                                  dlatego ja nie bawię się w swoim TSI tylko w wymianę nastawnika 03C 109 088 E

                                                  i dziś mam wymieniany łańcuch 03C 109 158 A oraz napinacz 03C 109 507 AH


                                                  O2FL 1.4TSI CAXA
                                                  06.08.2010
                                                  38k km

                                                  gwarancja do 12.11.2012
                                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                  Komentarz

                                                  • iFi
                                                    Elegance
                                                    • 2012
                                                    • 906

                                                    Zamieszczone przez LUKI
                                                    dlatego ja nie bawię się w swoim TSI tylko w wymianę nastawnika 03C 109 088 E

                                                    i dziś mam wymieniany łańcuch 03C 109 158 A oraz napinacz 03C 109 507 AH


                                                    O2FL 1.4TSI CAXA
                                                    06.08.2010
                                                    38k km

                                                    gwarancja do 12.11.2012
                                                    No dobra, ale nie każdy ma możliwość wpłynięcia na to co ASO chce mu wymienić i to jest największy problem tej sytuacji... Trafisz na palanta w ASO i to ty jesteś pajacem który się czepia a oni w niczym nie widza problemu...

                                                    Sam widziałem taką sytuację jak koleś w ASO miał sprzeczkę na temat rozrządu... Finał był taki że stanął przed nim kierownik i w oczy powiedział NIE na pytanie czy wymienią łańcuch...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...